Haiku Custom Works

Swoboda stwarzania

Kiedy nie trzeba zapewnić powtarzalności w ramach serii, projektowanie urządzeń audio wkracza w inny wymiar. Wykorzystując elementy sprzed lat (NOS), lub bardzo rzadkie typy lamp elektronowych projektujemy i realizujemy oryginalne rozwiązania układowe – powstają wtedy urządzenia niepowtarzalne, dopasowane dokładnie do indywidualnych potrzeb. Wykonujemy lampowe wzmacniacze zintegrowane i wzmacniacze mocy, również w układzie monobloków. Tworzymy przedwzmacniacze liniowe i gramofonowe o unikalnych własnościach oraz specjalistyczne urządzenia studyjne.

Każdy wzmacniacz Haiku Custom Works opuszczający wytwórnię Haiku-Audio jest wyjątkowy. Poprzez subtelny dobór elementów w kluczowych miejscach układu może zostać dopasowany do konkretnego systemu odsłuchowego, pomieszczenia, czy preferencji słuchacza już na etapie produkcji, jak również w dowolnym momencie eksploatacji.

Kilka zasad

Podstawowe założenia konstrukcyjne wzmacniaczy Haiku-Audio to racjonalny wybór rozwiązań układowych przy jednoczesnym zachowaniu prostoty i przejrzystości konstrukcji oraz zastosowanie najlepszych dostępnych komponentów.

Każde urządzenie Haiku-Audio jest wykonywane ręcznie w krakowskiej wytwórni. Do montażu przestrzennego używane są łączówki ze srebra. Jeśli korzystamy z obwodów drukowanych to są one wyprodukowane w Polsce – dwustronne grube laminaty z metalizacją wszystkich otworów.

Stosujemy elementy najwyższej dostępnej jakości w danym przedziale cenowym. Większość z nich pochodzi z renomowanych wytwórni europejskich. Nazwy takie, jak Nichicon, Ohmite, Dact, Wima, Vishay, Alps, Piher, Schurter, CMC czy Neutrik mówią same za siebie. Odpowiedni dobór elementów o dużych zapasach dopuszczalnych mocy i napięć przyniósł w efekcie także wysoką bezawaryjność – przez wiele lat obecności na rynku ani jeden z wyprodukowanych wzmacniaczy nie uległ poważnej awarii. Również porządek i dbałość o odpowiednie ułożenie elementów i przewodów nie pozostaje bez wpływu dla jakości dźwięku. Najlepsze wzmacniacze cechują się znakomitym wyglądem nie tylko z zewnątrz, lecz przede wszystkim wewnątrz obudowy.

Ganymede Custom Works

Ganymede – to unikalny przedwzmacniacz lampowy budowany na indywidualne zamówienie, aby swoją funkcjonalnością spełniał wymagania słuchacza. Można go skonfigurować z czterech dopełniających się modułów: najwyższej jakości lampowy przedwzmacniacz gramofonowy MM i/lub MC, przełącznik wejść, regulator głośności (DACT lub Alps), lampowy regulator barwy dźwięku oraz tranzystorowy wzmacniacz słuchawkowy pracujący w klasie A-SE. Wszystkie moduły łączy najwyższa jakość zastosowanych elementów oraz montaż przestrzenny, gniazda wyjść i wejść to wysokiej klasy złącza Neutrik, a w wersjach specjalnych stosowane są gniazda z czystego srebra. Uzupełnieniem czterech bloków sygnałowych są stabilizowane zasilacze, których konstrukcja jest również zaczerpnięta z urządzeń studyjnych. Łącznie z sekcją żarzenia lamp Ganymede posiada cztery niezależne stabilizatory. Doskonałe dopełnienie przedwzmacniacza Ganymede stanową tranzystorowe wzmacniacze mocy SOL II lub SOL IV Powerstage i każdy z naszych lampowych wzmacniaczy w wersji Powerstage.

TEST – Ganymede & Williamson Custom Works – HI-END z Krakowa – WSTEREO.PL

Modułem podstawowym jest lampowy przedwzmacniacz gramofonowy, do którego można dodać selektor wejść i/lub następujące moduły:

Regulator głośności

Podstawę regulatora głośności stanowi lampa ECC802 lub 12AU7 oraz wysokiej klasy potencjometr ALPS lub potencjometr przełącznikowy DACT. Komponenty te umożliwiają uzyskanie idealnej równowagi między kanałami niezależnie od poziomu głośności, oraz bezszumową pracę przez długie lata.

Regulator barwy dźwięku

Lampowa regulacja barwy dźwięku to moduł zbudowany w oparciu o klasyczną topologię popularną w czasach świetności lamp elektronowych. Jest to układ zapewniający wyjątkowo naturalne brzmienie i przyjemny dla ucha przebieg charakterystyk regulacji. Wzmocnienie zapewniają w nim lampy ECC83 lub 12AX7 pracujące w klasie A.

Wzmacniacz słuchawkowy

Tranzystorowy wzmacniacz słuchawkowy pracuje w klasie A w układzie Single-Ended. Jest on miniaturową wersją wzmacniacza mocy SOL dopasowaną do napędzania słuchawek w szerokim zakresie impedancji od 16Ω do 600Ω.

Ze względów technicznych niemożliwe jest wbudowanie wzmacniacza słuchawkowego gdy konieczne jest dostosowanie wejścia phono do wkładki MC.

Origami 6550 SE P +

Haiku-Audio Origami 6550 SE – wersja dzielona. Wzmacniacz lampowy pracujący w klasie A w ramach topologii Single-Ended. Stopień wstępny zbudowano na lampach ECC82, znanych ze swoich znakomitych parametrów, a stopień mocy oparto o powszechnie cenione lampy 6550. Lampowy zasilacz zbudowano przy użyciu lampy 0C3. Moc wyjściowa wynosi 15 W. Front wykonany jest z pełnego aluminium.

Dane techniczne:


Moc wyjściowa: 15 WKlasa pracy: A SELampy: 2xECC82, 2x6550, 1x0C3Front: srebrny
Pasmo (-1 dB): 14 Hz–34 kHzPasmo (-3 dB): 7 Hz–50 kHzIlość wejść: 2 pary RCAIlość wyjść: 1 paraPobór mocy: 110 WWaga: 15 kgWymiary: 43 x 30 x 19 cm

Haiku-Audio Arachne

Haiku-Audio Arachne - minimalistyczny przełącznik źródeł wraz z regulacją głośności (przedwzmacniacz pasywny). Urządzenie posiada 8 wejść (w dwóch blokach), jedno wyjście regulowane na wzmacniacz, jedno wyjście nieregulowane REC. Potencjometr głośności to granatowy Alps. Chassis jest stalowe, lakierowane na czarno. Front i gałka wykonane jest z pełnego aluminium. Wzmacniacz posiada także wyjście do realizacji biampingu.


Origami 6550 SE P + Arachne – CENA: 8 950


TEST Origami 6550 – STEREO i KOLOROWO

TEST Origami 6550 – Atletyczny wymiar Origami – R.BAJKOWSKI

Dane techniczne:




Moc wyjściowa: 10 WKlasa pracy: A SELampy: 2xECC82, 2xEL34, 1x5C3SFront: srebrny
Pasmo (-1 dB): 14 Hz–34 kHzPasmo (-3 dB): 7 Hz–50 kHzIlość wejść: 2 pary RCAIlość wyjść: 1 paraPobór mocy: 110 WWaga: 15 kgWymiary: 43 x 30 x 19 cm

Origami EL34P + Arachne

Haiku-Audio Origami EL34 SE P – wersja dzielona. Wzmacniacz lampowy pracujący w klasie A w ramach topologii Single-Ended. Stopień wstępny zbudowano na lampach ECC82, znanych ze swoich znakomitych parametrów, a stopień mocy oparto o powszechnie cenione lampy EL34. Lampowy zasilacz zbudowano przy użyciu lampy 5C3S. Moc wyjściowa wynosi 10 W. Front wykonany jest z pełnego aluminium. Wzmacniacz posiada wyjście do realizacji biampingu.

Haiku-Audio Arachne – minimalistyczny przełącznik źródeł wraz z regulacją głośności (przedwzmacniacz pasywny). Urządzenie posiada 8 wejść (w dwóch blokach), jedno wyjście regulowane na wzmacniacz, jedno wyjście nieregulowane REC. Potencjometr głośności to granatowy Alps. Chassis jest stalowe, lakierowane na czarno. Front i gałka wykonane są z pełnego aluminium.

Origami EL34 SE P + Arachne – CENA: 6 550


TEST Origami EL34 – Lampowe Origami wieczorową porą – R.BAJKOWSKI

TEST Origami EL34 - Test Haiku-Audio Origami – WSTEREO.PL

Dane techniczne:



Moc wyjściowa: 15 WKlasa pracy: ALampy: 3x6SN7, 4x6L6Front: czarny lub srebrny
Pasmo (-1 dB): 14 Hz–34 kHzPasmo (-3 dB): 7 Hz–50 kHzIlość wejść: 4 pary RCAIlość wyjść: 1 paraPobór mocy: 200 WWaga: 20 kgWymiary: 45 x 32 x 19 cm
KARTA PRODUKTU

SELENE 6L6

Selene 6L6 A to przeciwsobny (PP) wzmacniacz lampowy pracujący w klasie A, nawiązujący do konstrukcji z lat `40 ubiegłego wieku. Główne elementy konstrukcji stanowią: przeciwsobny stopień mocy, odwracacz parafazowy oraz zasilacz z dławikiem. Rozbudowane transformatory wyjściowe posiadają uzwojenia włączone w anody, siatki ekranujące oraz katody lamp mocy techniką dzielonego obciążenia. Selene 6L6 A to znakomita propozycja dla entuzjastów muzyki in spe, zwolenników dźwięku najbliższego jego naturalnemu brzmieniu.

Cała droga sygnału, od gniazd wejściowych, przez pierwszy stopień, aż do stopnia końcowego oraz transformatorów i konektorów głośnikowych zbudowana jest techniką montażu przestrzennego. Moc wyjściowa wynosi 15 W. Potencjometr głośności to znakomity granatowy Alps, wszystkie rezystory są metalizowane. Użyto podstawek ceramicznych ze złoconymi stykami, kondensatorów Nichicon Gold i gniazd Neutrik. Chassis jest stalowe, lakierowane na czarno. Front i gałki wykonane są z pełnego aluminium.

SELENE 6L6 A – CENA: 7 000


TEST SELENE 6L6 – Kulturalny wzmacniacz z Krakowa – R.BAJKOWSKI

Dane techniczne:




Moc wyjściowa 8 Ω: 60 WMoc wyjściowa 4 Ω: 110 WKlasa pracy: A/ABFront: czarny lub srebrny
Pasmo (-1 dB): 14 Hz–52 kHzPasmo (-3 dB): 8 Hz–84 kHzKlasa pracy: A/ABCzułość wejść: 600 mVIlość wejść: 4 pary RCAIlość wyjść: 1 paraPobór mocy max: 300 WWaga: 14 kgWymiary: 45 x 36 x 14 cm

SOL III

SOL III wyróżnia się na tle poprzednich zastosowaniem układu dual-mono, czyli osobnych transformatorów zasilających dla każdego z kanałów, obudową wykonaną w całości z anodowanego aluminium oraz użyciem procesora, który obsługuje procedurę włączania i wyłączania, selektor wejść oraz zdalne sterowanie. Sam selektor wejść został umieszczony na złoconej płytce i wykorzystuje hermetyczne przekaźniki sygnałowe. Użyte podzespoły to elementy z najwyższej półki, jak kondensatory Nichicon-Gold, precyzyjne metalizowane rezystory w całym układzie, czy tranzystory Toshiba. Wzmacniacz jest wyposażony w zdalne sterowanie.

SOL III – CENA: 12 400

SOL III Powerstage – CENA: 10 200


TEST – SOL III – CZYSTY JAK CHŁODNA WODA – WSTEREO.PL

TEST – SOL III – HI FIDELITY

TEST – SOL III – HIFI KNIGHTS

Budowa

Wewnętrzną budowę urządzenia wyróżnia niezwykle precyzyjny, ceniony przez znawców, montaż przestrzenny elementów zrealizowany przy pomocy listw montażowych. Zastosowano podzespoły cenione przez koneserów dźwięku najwyższej jakości – kondensatory firmy Miflex, rezystory Ohmite. Zamontowano gniazda głośnikowe CMC.

Dane techniczne:



Moc wyjściowa (Triode, 8 Ω): 50 WKlasa pracy: ALampy: 3x6SN7, 4xKT120, 4x5C3SFront: czarny lub srebrny
Pasmo przenoszenia (-1 dB): 14 Hz-35 kHzPasmo przenoszenia (-3 dB): 7 Hz-51 kHzTHD (8 Ω, 1 kHz, 50W): <0,17%Lampy: 4x KT120, 4x 5U4-GBPobór mocy: 300 WWymiary: 2x 450 x 380 x 190 mm

Hommage á Williamson KT120, Triode

Haiku Custom Works Hommage á Williamson KT120 Triode to konstrukcja lampowa oparta na projekcie ultra linearnego wzmacniacza autorstwa Davida Theodora Nelsona Williamsona. Mocy dostarczają tetrody strumieniowe KT 120 pracujące w konfiguracji triodowej w układzie Push-Pull. Stopień sterujący oparto o podwójne triody 6SN7 znane z wyjątkowej liniowości pracy. Na wyjściu wzmacniacza zastosowano transformatory głośnikowe wykonane na podstawie projektu Haiku-Audio w zakładzie L. Ogonowskiego. Wzmacniacz jest wymarzonym partnerem dla przedwzmacniacza Ganymede 4F.

Wzmacniacz zasilany jest podwójnym lampowym zasilaczem z dławikiem, Potężne transformatory wykonano na podstawie projektu Wiktora Krzaka w zakładzie L. Ogonowskiego. Wzmacniacz jest idealnym partnerem dla ogromnej większości kolumn, również dla niskoskutecznych zespołów głośnikowych.

TEST – Williamson Custom Works – HI-END z Krakowa – WSTEREO.PL

Dane techniczne

Wewnętrzną budowę wzmacniacza wyróżnia precyzyjny montaż przestrzenny. Zastosowano najwyższej jakości podzespoły – rezystory Ohmite, gniazda głośnikowe CMC, potencjometr Alps, ceramiczne podstawki lamp, etc.


Moc wyjściowa: 30 WKlasa pracy: A/ABLampy: 4x6SN7, 4x6CA7Front: czarny lub srebrny
Pasmo (-1 dB): 14 Hz–35 kHzPasmo (-3 dB): 7 Hz–51 kHzIlość wejść: 4 pary RCAIlość wyjść: 1 paraPobór mocy: 250 WWaga: 25 kgWymiary: 45 x 38 x 19 cm
KARTA PRODUKTU

Williamson 6CA7

Williamson 6CA7 to wzmacniacz dla wielbiciela dynamicznej, ale i precyzyjnej prezentacji materiału muzycznego. Aż 20 W mocy wyjściowej oddawane jest w klasie A, gdzie cały sygnał jest przetwarzany w zakresie prostoliniowego odcinka charakterystyki elementu aktywnego. Dopiero przy większym zapotrzebowaniu na moc lampy przechodzą do klasy AB. Skutkiem takiego zabiegu zniekształcenia są znikome, w szczególności dotyczy to sygnałów najwrażliwszych, o niewielkiej amplitudzie, a jednocześnie, wzmacniacz jest w stanie zaprezentować dużą skalę dynamiki makro.

Lampa 6CA7 jest teoretycznie zamiennikiem lamp EL34, zastosowano w niej jednak większą powierzchnię anody i usztywniono konstrukcję, w wyniku czego może ona wytrzymać większe obciążenia nie tracąc swojego charakteru, tak bardzo cenionego przez wielbicieli pięknych brzmień. Jest to lampa wręcz wymarzona do ultralinearnej implementacji.

Wyróżnikiem topologii Williamsona jest stopień sterujący, wykorzystujący podwójną lampę pracującą jako przeciwsobny stopień w klasie A. Rozwiązanie to gwarantuje niezwykłą dynamikę i swobodę wysterowania lamp mocy niezależnie od poziomu sygnału.



WILLIAMSON 6CA7 – CENA: 7 900

TEST – Williamson 6CA7 – HI FIDELITY

Budowa

Stopień wstępny i sterujący to podwójne triody 6SN7. Dopasowanie obciążenia zapewniają transformatory głośnikowe wykonane wg. projektu Wiktora Krzaka w zakładzie L. Ogonowskiego. Wewnętrzną budowę toru audio wyróżnia montaż przestrzenny elementów zrealizowany przy pomocy listw montażowych i wysokiej jakości przewodów. Zastosowano najwyższej jakości podzespoły – kondensatory Miflex, rezystory Ohmite, gniazda głośnikowe CMC. Potencjometr to granatowy Alps wyposażony w silnik sterujący

Aby zdalne sterowanie nie miało wpływu na brzmienie, projekt układu sterowania został stworzony przez zespół zajmujący się projektowaniem urządzeń medycznych. Wybór wejść odbywa się w hermetycznych przekaźnikach umieszczonych na złoconej płytce. Układ steruje również załączaniem poszczególnych sekcji wzmacniacza we właściwej kolejności.


Moc wyjściowa: 35 WKlasa pracy: ALampy: 4x6SN7, 4x6550Front: czarny lub srebrny
Pasmo (-1 dB): 14 Hz–35 kHzPasmo (-3 dB): 7 Hz–51 kHzIlość wejść: 4 pary RCAIlość wyjść: 1 paraPobór mocy: 250 WWaga: 25 kgWymiary: 45 x 38 x 19 cm
KARTA PRODUKTU

Hommage á Williamson 6550 A

Williamson 6550 A to konstrukcja lampowa oparta na klasycznym projekcie przeciwsobnego wzmacniacza D. T. N. Williamsona. Stopień mocy jest zbudowany w układzie Ultra-Linear Push-Pull. To wzmacniacz dla entuzjastów dynamicznej, ale i precyzyjnej prezentacji materiału muzycznego.

We wzmacniaczu klasy A cały sygnał jest przetwarzany w obrębie prostoliniowego odcinka charakterystyki elementu aktywnego. Skutkiem takiego zabiegu zniekształcenia są znikome, w szczególności dotyczy to sygnałów najwrażliwszych, sygnałów o niewielkiej amplitudzie, odpowiedzialnych za subtelne, ale kluczowe dla narracji muzycznej dźwięki. Na wyjściu zastosowano znakomite transformatory głośnikowe wykonane w zakładzie L. Ogonowskiego na podstawie oryginalnego projektu Wiktora Krzaka.

Williamson 6550 A został zaprojektowany dla wielbicieli pięknych brzmień – bezkompromisowych poszukiwaczy ideału. Wzmacniacz jest idealnym partnerem dla ogromnej większości kolumn głośnikowych, również dla niskoskutecznych monitorów i systemów powszechnie uznawanych za trudne lub nieprzyjazne wzmacniaczom lampowym.


WILLIAMSON 6550 A – CENA: 9 600

Hommage á Williamson KT88, Silver Edition

Stereofoniczna końcówka mocy wykonana wg klasycznego projektu Ultra Linearnego wzmacniacza autorstwa D. T. N. Williamsona. Mocy dostarczają tetrody strumieniowe KT88 pracujące w układzie przeciwsobnym. Stopień sterujący oparto o podwójne triody 6SN7 znane z wyjątkowej liniowości pracy. Na wyjściu wzmacniacza zastosowano unikalne toroidalne transformatory głośnikowe wg projektu Wiktora Krzaka wykonane w zakładzie Haiku-Audio. Wbudowano przełącznikową, trzystopniową regulację wzmocnienia (GAIN) w krokach -20, -10 i 0 dB oraz podobną, trzystopniową regulację głębokości sprzężenia zwrotnego (FEEDBACK) w krokach 16, 12 i 6 dB. Zgodnie z filozofią Haiku-Audio zastosowano komponenty najwyższej jakości.

WILLIAMSON KT88 Silver Edition – CENA: 12 900







Iovita Signature Edition

W wersji Signature Edition regulacja głośności we wzmacniaczu IOVITA jest realizowana za pomocą potencjometru przełącznikowego DACT o złoconych stykach i współbieżności kanałów lepszej od 0,05dB już od pierwszego kroku. Wzmacniacz jest wtedy (z oczywistych przyczyn) pozbawiony zdalnego sterowania. IOVITA to wyjątkowa konstrukcja Haiku-Audio podsumowująca nasze dotychczasowe doświadczenie w zakresie projektowania wzmacniaczy hybrydowych. Jest to wzmacniacz o stosunkowo dużej mocy wyjściowej pracujący bez ujemnego sprzężenia zwrotnego. Mimo dużej mocy wyjściowej sporą jej część wzmacniacz oddaje w klasie A. Na specjalne zamówienie wzmacniacz może być dalej modyfikowany np. można podnieść jego moc do 100W dla 8 Ohm lub przystosować tranzystorowy stopień końcowy do pracy w klasie A (35W dla 8 Ohm) w całym zakresie oddawanej mocy. Urządzenia Signature Edition są wyposażone w luksusową czerwoną gałkę regulacji głośności wykonaną z pełnego aluminium.


IOVITA Signature Edition – CENA: 18 400